F1L
Szerencsés véletlenek egybeesése nyomán határoztuk el
múlt év őszén hogy ismét “műsorunkra tűzzük” a zárttéri modellezést.
Előzőleg voltak hasonló
próbálkozásaink, de az 1972-ben kezdeményezett 25 cm-es kategória nem terjedt el.
Helyette nemzetközileg elismert lett - F1L néven az angolok “EZB”- je. Úgy
határoztunk, ezzel kezdjük.
A szerencsés véletlen volt az, hogy
belátogatott a klubba egy - már majdnem elfelejtett egykori modellezőnk, Ember Péter
Pál. Ő úttörőként kis gumist épített, azután egy időre eltűnt. Középiskolát,
egyetemet végzett, ezek befejezése után látogatott be körülnézni, mit lenne
érdemes építeni, ha úgy határoz, hogy folytatja?
A helyzetfelmérést - természetesen - a
gumimotorosnál kezdtük, hiszen ezt hagyta abba néhány éve.
A folytatás függ a következő években
tervezett munkahelyeitől: vagy olyan munkát vállal ahol lehet keresni, de akkor semmire
sincs ideje, vagy olyan helyre megy dolgozni ahol van ideje, de akkor nem lesz pénze. . .
Szakmai előmenetele érdekében az
utóbbit választotta. Ennek tudatában lemondott a nagy gumisról - az F1B-ről - és
választottuk kisebbik változatát, a zárttéri modellezést.
Az első rajzot - egy lengyel újságban
megjelent tervrajzot Bíró Károlytól kaptuk. A sablonok készítése közben - látva a
legkisebbek érdeklődését - határoztuk el, őket is bevonjuk az építésbe. 10-12
érdeklődő volt kezdetben, karácsony körül lett készen az első modell, Szabó
Sándor építette. (Címképünkön az Ő első startja látható a XVI. ker. Ida u-i
iskolában.)
Ezután következett a nyilvános
bemutatkozás, a Budapest bajnokságon. A következő eredmények születtek
F1L (EZB) Budapest-bajnokság
1999.05.15-16, Műegyetem.
Felnőtt:
1. |
Reé András
dr. |
Műegyetem |
5:59 |
15:25 |
16:14 |
16:41 |
17:37 |
17:26 |
35:03 |
2. |
Bakos Ferenc |
Műegyetem |
- |
- |
- |
17:20 |
17:08 |
16:37 |
34:28 |
3. |
Orsovai Dezső |
Műegyetem |
- |
14:36 |
13:57 |
15:40 |
15:44 |
14:54 |
31:24 |
4. |
Hellenbort
Csaba |
Műegyetem |
1:21 |
- |
- |
12:53 |
13:28 |
14:29 |
27:57 |
5. |
Kreisz Rudolf |
Bp-i klub |
- |
- |
- |
11:14 |
11:31 |
- |
22:45 |
6. |
Lannert
András |
Műegyetem |
- |
- |
- |
5:19 |
7:55 |
7:08 |
15:03 |
7. |
Ember Péter
Pál |
Cavalloni |
3:13 |
3:09 |
4:54 |
8:14 |
- |
- |
13:08 |
8. |
Suhataghy
Ádám |
Cavalloni |
1:53 |
- |
- |
- |
- |
- |
1:53 |
Serdülők:
1. |
Sükösd
Tamás |
Műegyetem |
10:28 |
10:51 |
11:13 |
11:35 |
9:55 |
- |
22:48 |
2. |
Szabó Sándor |
Cavalloni |
2:48 |
6:35 |
6:15 |
6:51 |
4:36 |
3:41 |
13:26 |
3. |
Bazsó Miklós |
Cavalloni |
2:06 |
3:30 |
4:05 |
4:24 |
4:00 |
- |
8:29 |
4. |
Labancz
Balázs |
Cavalloni |
2:54 |
2:38 |
1:47 |
1:01 |
- |
- |
5:32 |
F1L nemzeti rekord II. teremkategóriában
17:37 Reé András dr. 1999.05.16.
A Várszegi Géza emlékversenyen a
kicsi géppel a nagyok között indultak:
1. |
Orsovai Dezső |
Műegyetem |
31:16 |
36:30 |
39:20 |
- |
- |
- |
75:50 |
2. |
Reé András
dr. |
Műegyetem |
29:26 |
38:06 |
13:20 |
- |
- |
- |
67:32 |
3. |
Sükösd
Zoltán |
Műegyetem |
24:09 |
22:45 |
33:40 |
28:05 |
4:58 |
- |
61:45 |
4. |
Hellenbort
Csaba |
Műegyetem |
13:53 |
14:00 |
13:15 |
15:20 |
14:48 |
13:37 |
30:08 |
5. |
Kreisz Rudolf |
Bp.-i Klub |
12:50 |
13:11 |
- |
- |
- |
- |
26:01 |
6. |
Sükösd
Tamás |
Műegyetem |
10:50 |
10:33 |
10:33 |
- |
- |
- |
21:23 |
7. |
Ember Péter
Pál |
Cavalloni |
2:15 |
4:11 |
- |
- |
- |
- |
6:26 |
8. |
Kánnai
István |
Cavalloni |
3:02 |
2:54 |
2:10 |
- |
- |
- |
5:56 |
|