Tóth Mihály:
Idősebb Árva János emlékverseny
Dömsöd, 1999.10.02.
Első alkalommal rendezték meg ezt az új szabadonrepülő versenyt idősebb Árva János emlékezetére.
Miként sok-sok idősebb modellező barátunk, Árva János is, szinte a háttérből irányította, lelkesítette az utódokként kiszemelt fiatalságot. Szerény volt, értett a modellezéshez és irányította Gyulán a ma is példaértékűen működő klubot. Árva Jánosra emléke
zve született a gondolat hogy tiszteletére fia és a gyulai klub emlékverseny-sorozatot indít.Kissé hűvös, derülni készülő kora őszi reggelen gyülekezett a népes versenyzőgárda. A széliránynak legjobban megfelelő területen a rendező klub kis, közepes és "nagy" tagjai halk, de határozott vezényszavak kíséretében pillanatok alatt létrehozták a versenyirodát, büfét, kijelölték a startvonalat és elhelyezték az időmérők székeit. Minden olajozottan, profi módon ment, már csak azért is, mert az Árva család aperitiffel kínálta az érkező bírókat, közreműködőket.
Meczner András - az MMSZ alelnöke - megnyitójában meg- emlékezett a verseny névadójáról, majd a verseny támogatója - szponzora - Árva János is üdvözölte a megjelent v
ersenyzőket. Szót kapott még Tóth Mihály - az MMSZ elnökség tagja - aki egyben a Repülőmodellező Történeti Kiállítás szervező bizottságát vezeti, hogy felkérje a megjelenteket tárgyi és szellemi segítségre a sikeres kiállítás megszervezéséhez..A verseny mindhárom kategóriában szép létszámmal elindult. A levegő melegedett, a felhők elvonultak, szinte ideális modellező időben gördülékenyen ment minden. A szél kora délutánra kissé megélénkült, ezért a hosszú startok idejére az - F1C-sek kérésére -
áthelyeztük a starthelyüket. Erre szükség is volt, mert az erdő veszélyes közelségbe került. Így a vitorlázó és gumis döntőket már az eredetitől távolabbi starthelyekről bonyolították le.A döntő "öldöklő" küzdelmet hozott, különösen a gumisoknál. Erről külön meg kell emlékezni - mások eredményét is elismerve. A következetes, céltudatos, nagy akaraterőt kívánó munka eredményeként Tóth Karcsi "bácsi" győzött, sokak elismerését kivívva. Még a döntők folytak, amikor napvilágra kerültek a gyönyörű serlegek. Mindenki megszemlélhette és tapasztalhatta, rontott startja mitől fosztotta meg. A szép kupák között kiemelkedett a vándorserleg, ami a verseny folyamatosságát hivatott bizonyítani. Valamint bizonyította azt is hogy a versenyt rendező és támogató Árva-család komolyan gondolta mindazt, amit a szomorú helyzetben lévő magyar modellező sportért tett - tesz.
A remek hangulatú versenyt pezsgőbontás és Tóth Karcsi feldobálása (hála Istennek nem ejtették le) követte. Ö a nagy megpróbáltatás után könnyes szemmel fogadta a gratulációkat. Megható pillanatok voltak. Reményt keltve, hogy szeretett sportunk életerős, akarattal, sok-sok munkával fenn tud maradni a következő évezredben is. Különösen, ha ilyen támogatói, művelői és közreműködői vannak.
Köszönjük mindannyiuknak !
Utóirat: Várjuk a videókazettát, amit Elekes Imre - körrepülős barátunk - készített mint vendég, a szabadonrepülősök között.
Személy szerint ígéretet kaptam hogy jövőre nem hiába viszem el írószerszámaimat.
Eredmények:
F1A kategória
1. |
Kerner Ferenc |
314 |
Herend |
1290" |
+ 300 |
2. |
Vörös Jenő |
176 |
Szeged |
1290" |
+ 268 |
3. |
Nótáros Attila |
333 |
Dobos I. MK. |
1290" |
+ 223 |
4. |
Búzás András |
595 |
Soproni MSE |
1290" |
+ 181 |
5. |
Mészáros László |
067 |
Cavalloni SE |
1245" |
|
6. |
Takács Tibor |
175 |
Szeged |
1238" |
|
7. |
Kéry László |
180 |
Hmvhely MSE |
1216" |
|
8. |
Tóth János |
987 |
Debrecen VMK |
1203" |
|
10 |
Bodó János |
147 |
Dobos I. MK. |
1198" |
|
11 |
Sarusi Kiss Balázs |
069 |
Cavalloni SE. |
1161" |
|
12 |
Nótáros Mihály |
146 |
Soproni MSE |
1155" |
|
13 |
Bende Jenő |
916 |
Cavalloni SE |
1145" |
|
14 |
Vasas György |
144 |
Dobos I. MK. |
1123" |
|
15 |
Kiss-Pál László |
164 |
Borsodi Aero C. |
1119" |
|
16 |
Jaskó Ferenc |
061 |
cavalloni SE |
1091" |
|
17 |
Erős Mihály Gábor |
285 |
Dabas |
1041" |
|
18 |
Almás József |
741 |
Csepel |
1005" |
|
19 |
Bartha Béla |
218 |
Debrecen VMK |
996" |
|
20 |
Sánta József |
173 |
Szeged |
891" |
|
21 |
Zagyi Máté |
245 |
Mátraverebély |
861" |
|
22 |
Pálfi István |
170 |
Szeged |
841" |
|
23 |
Jancsó András |
1196 |
Cavalloni |
283" |
F1A ifjúsági kategória
1 |
Glück Attila |
521 |
Herend |
1263" |
|
2 |
Rédling Szabolcs |
1418 |
Herend |
1135" |
|
3 |
Meggyes Gábor |
1114 |
Bp. MSE |
1076" |
|
4 |
Tóth Tibor |
984 |
Debrecen VMK |
1066" |
|
5 |
Kertes István |
571 |
Mátraverebély |
995" |
|
6 |
Bártfai Tamás |
1081 |
MKB-Rt |
878" |
|
7 |
Budai Péter |
1315 |
MKB-Rt |
811" |
|
8 |
Asbót Péter |
1314 |
MKB-Rt |
740" |
F1B kategória
1 |
Tóth Károly |
590 |
Soproni MSE |
1290" |
+ 556 |
2 |
Merkel Géza |
687 |
Cavalloni SE |
1290" |
+ 340 |
3 |
Krasznai József |
241 |
Debrecen VMK |
1290" |
+ 212 |
4 |
Váradi Mihály |
238 |
debrecen VMK |
1241" |
|
5 |
Kocsis István |
589 |
Soproni MSE |
1225" |
|
6 |
Somogyi Ottó |
388 |
Cavalloni SE |
1055" |
F1C kategória
1 |
Maczkó Oszkár |
066 |
Cavalloni SE |
1285" |
|
2 |
Zsengellér Gábor |
178 |
Szeged |
1282" |
|
3 |
Patócs László |
377 |
Cavalloni SE |
1248" |
|
4 |
Szécsényi János |
070 |
Cavalloni SE |
1207" |
|
5 |
Napkori György |
179 |
Hmvhely |
1074" |
|
6 |
Bánfalvi György |
758 |
Cavalloni SE |
1031" |
|
7 |
Szabó Róbert |
464 |
Cavalloni SE |
786" |
|
8 |
Fischer Károly |
521 |
Herend |
0 " |