Pinkert György: A játék A
magyarországi repülőmodellezés 100. évfordulója nagyon gyorsan közeledik.
Ritka évforduló, egyszer van ilyen, többé nem lesz. Ezt illene – jó lenne –
valamilyen eseménnyel – vagy esemény-sorozattal - emlékezetessé tenni. Ez lett
– lehetett - volna a kis kategóriák VB-je. Kísérletem
a kis kategóriák „nagykorúsítására” nem járt sikerrel. Dr. Reé András hazajövet
a CIAM ülésről azt a véleményt hozta, hogy már így is túl sok az EB-VB-k száma,
nem lenne szerencsés ezt a kört még bővíteni. Mást
kell(ett) kitalálni helyette. Ez lett a „JÁTÉK”. Ha ügyesen terjesztjük,
talán még több JÁTÉKOS-t is megmozgat(hat) mint az előző. Ezt nem a szervezett,
ma is versenyző modellezőknek találtam ki. (De ők is részt vehetnek benne!) Nem
látványos akciókkal szeretnék szakkörök szervezésébe fogni. Ez ma reménytelen.
A mozgásképes, játékra kapható valamennyi korú magyart szeretném egy kis
játszásra rábeszélni. Ezért igyekeztem a hagyományos és megszokott szavakat is
– lehetőleg – elkerülni. Ez
az összeállítás az elsők közül való. Minden sokkal szabadabb,
mint egy kötött, versenynaptárba tett eseménynél. Nyitott
vagyok a javasolt változtatásokra, jobbító szándékú észrevételeket
köszönettel veszem – venném. Amit leírtam, az az első ötlet.
A mellékletek most készülnek. Mindent állítsunk a méltó ünneplés
szolgálatába. A JÁTÉK Bevezetés Miért érdemes ezt játszani? Azért, mert: § A legolcsóbb módon (pl. hajtogatott papírrepülőkkel) is el lehet kezdeni. § Egy következő játékra új repülőket – jobbakat lehet készíteni. § Játék közben is szabad a repülőket cserélgetni, mindig a legjobbat dobni. § Ugyanazzal a repülővel többen is játszhatnak. (Az ügyes eldobás a fontos!) § Év végéig (november 15-ig) bármikor meg lehet rendezni. § A játékot többször is meg lehet ismételni. (A csapat legjobb eredménye számít.) § Ha az eredményeket gyengének tartjátok, be sem érdemes küldeni. § Akkor játszhatjátok, amikor kedvetek tartja. § Nincs betartandó „versenynaptár” § Nem kell az ellenfélhez utazni, őket sem kell fogadni, mégis versenyben vagytok egymással. § Mindig mindenki az összes résztvevő csapattal versenyez. § A beküldött eredményeket, helyezéseket néhány nap múlva megnézhetitek a világhálón. ( www.cavalloni.hu ) Leírás A játék neve 2007-ben „Árpád vezér kupa és
emlékverseny”, nagy vezérünk halálának (907) 1100. évfordulóján. A
játék neve
évenként változó, a résztvevőktől ötletet, javaslatot kérünk a következő évi
játék – magyar vonatkozású személy vagy esemény - névadójára. Rendező: A játékot
kitalálta és terjeszti: Cavalloni Ferenc Modellező Sportegyesület, Bp. XVI.
Veres Péter u. 157. Postacíme: Cavalloni SE, 1625 Budapest, pf. 16. Tel és fax: 36-1-221 4071 E-mail: info@cavalloni.hu honlapunk: www.cavalloni.hu A
játék az egyesület székhelyéről, a XVI. kerületből indul, és minden magyar
csapat akármikor csatlakozhat hozzá, aki tudomást szerez róla. A verseny célja: § Magyarok – magyar csapatok – közötti kapcsolat létesítése a világháló segítségével. § A közös, nem költséges, verseny-jellegű játék, ennek népszerűsítése. § A kisközösségek erősítése csapatversenyekkel minden korcsoportban. A verseny résztvevői: 5-95 évesekből álló,
korcsoportokba sorolt csapatok,
Korcsoportok: (3. melléklet) § Óvodások, akik a játék időpontjában óvodába járnak. § Alsó tagozatos általános iskolások, akik a játék időpontjában alsó tagozatba járnak. § Felső tagozatos iskolások, akik a játék időpontjában felső tagozatba járnak. § Középiskolások, akik a játék időpontjában középiskolába járnak. § Felnőttek (18-60 évig) § Érett korúak. (betöltött 60. év után) Csapatok: Magyar
csapatot alkothat minden olyan kis közösség, akik – állampolgárságuktól
függetlenül - magyarnak vallják magukat, a kapcsolatot magyar
nyelven tartják a rendezővel, a földkerekség bármelyik részén
laknak is 2009-ben
– a magyarországi repülőmodellezés 100. évfordulóján – nemzetközi csapat-
és egyéni versenynek hirdetjük meg. Egy
csapat bármelyik korcsoportból 10 fő, +1 fő a csapat vezetője felnőtt, (aki
egyúttal játékos is lehet) lejegyzi, és a rendezőnek beküldi az eredményeket.
Egy csapatban 10-nél több játékos is szerepelhet, de a 10 legjobb eredmény
összege a csapat eredménye. A csapatból kimaradtak (a legjobb 10 után következők)
is bekerülnek az egyéni versenyzők névsorába. Csapat vezetője: az iskolás kor végéig lehetőleg egy
felnőtt legyen. Kézenfekvő, hogy a csapat óvó nénije (bácsija), az alsó tagozat
egyik (vagy több) tanító nénije (bácsija) legyen, a többi korcsoportban is
osztályfőnökök, vagy bármelyik tanáruk, de lehet szülő, vagy az iskolát,
gyerekcsoportot pártfogoló nem pedagógus végzettségű felnőtt is. A verseny helyszíne Valamennyi
korcsoport a rendelkezésükre álló teremben rendezheti meg a játékot A termeket magasságuk szerint soroljuk be: (3.
melléklet) 8 m –ig, 8–15 m között, 15–30 m között, 30 m feletti terem, csarnok, aula, és azon játékosok részére, akik nem tudnak teremhez
jutni: szabad tér. A JÁTÉK: kézzel
elengedett, eldobott (feldobott) repülő minél hosszabb ideig tartó repülése.
A repülő: Bármiből
készülhet, és akármekkora lehet. (Csak a teremben ne okozzon kárt!) A
legegyszerűbb a hajtogatott papírrepülő. Értékelés: A
dobást kilencszer végzi mindenki. A repült időt stopperórával kell mérni, és az
óra kijelzője szerinti pontossággal kell beírni egész, tized- vagy század
másodpercben. (Letölthető minta-űrlap honlapunkon: 4. melléklet.) Rekordok: Ebben
a játékban (versenyszámban) magyar rekordot még nem ért el senki, az első
eredmények beküldőinek legjobbja lehet a magyar alaprekord felállítója. A játékok száma: 2007. november 15-ig akármennyi
játékot lehet rendezni, az eredményeket be lehet küldeni, ugyanannak a
csapatnak a legjobb eredménye számít a csapatok versenyében.(A játék űrlapja
letölthető a www.cavalloni.hu - ról,
vagy kérésre postán küldjük. Sokszorosítható. 4. melléklet.) A résztvevők azonosítása Az
első eredmények beküldésekor kérjük megadni A rendező által nyújtott támogatás A
rendező – csak a XVI. kerületi csapatoknak, a pályázaton nyert és erre a célra
szánt összeg erejéig – térítésmentesen adja a kis repülők összeállításához
szükséges leírásokat, anyagokat, a játékok lebonyolítása után a résztvevőknek
oklevelet, a győzteseknek a díjakat. Ha
ez elfogy, további - és távolabbi - jelentkezők részére önköltségi áron
biztosítja ugyanezeket, vagy tájékoztatást ad a kis modellek beszerzésének
további lehetőségeiről: gyártókról (9. melléklet), kereskedőkről (10.
melléklet). Csapatok
leendő vezetői részére - ha 1-2-3 fő igényli ezt egyszerre - az egyesület
klubnapjain kaphatnak útmutatást a repülők összeállításához. Ha
azonos intézményben 4 vagy több érdeklődő van, telefon-egyeztetés után kimegyek
hozzájuk az útmutatás megtartására. Erre egy alkalom és 2 óra szükséges. Elkészítés
alatt van egy rajzokból álló tájékoztató hajtogatással készíthető, ollóval,
némi ragasztással összeállítható kis repülő szerkezetekről. Ezek is honlapunkon
találhatók. Frissítésük folyamatos. (11, 12. melléklet) Információk A
játékról honlapunkon lehet információt találni. Innen lehet letölteni az
eredmények beküldéshez szükséges nyomtatványt, a "kézi indítású zárttéri
vitorlázó modell"* pontos szabályzatát, a hazai és nemzetközi rekordokat,
ezek elismertetéséhez szükséges szabályokat és dokumentumok listáját. A honlap
feltöltése folyamatos. Az eredmények beküldése: A
játék kitöltött űrlapját a rendező egyesülethez kell továbbítani. A biztos
megérkezés érdekében a következő három cím közül kérjük legalább kettőre
küldeni: A
Magyar Modellező Szövetségbe: modelsport@mail.datanet.hu
, vagy A
rendező egyesületnek: info@cavalloni.hu
, vagy A
rendezőnek: pinkert@freestart.hu Postán
küldés esetén a levelet a rendező egyesület címére kérjük: Cavalloni
SE, 1625 Budapest, pf. 16.
A játékhoz - lehetőleg - minden csapat szerezzen
támogatót (de támogató(k) nélkül is lehet játszani!) Támogatók: A játék népszerűsítéséhez, terjesztéséhez
támogatókra, védnökökre van szükség. Fő-védnök,
aki országos mértékben (legalább 8 megyére kiterjedően) jelentős anyagi vagy
erkölcsi segítséget ad a játékok lebonyolításához. (6. melléklet) Védnök,
aki szűkebb működési területén (1-7 megyére kiterjedően) segíti, anyagi és/vagy
erkölcsi segítséget ad a játékok megrendezéséhez. (7. melléklet) Támogató,
aki tudásával, munkájával, anyagi támogatásával segíti a gyerekek készülését és
a játék lebonyolítását. Összefoglaló néven a továbbiakban „támogató”-nak
nevezzük őket. (8 melléklet). Minden csapatvezető egyúttal támogató is. Segítséget, támogatást MINDENKITŐL
(magánszemélytől vagy szervezettől) elfogadunk. A fő-védnökséget vagy védnökséget
vállaló szervezet nevét és lógóját (címerét, emblémáját, zászlóját) - a
támogatási szerződéssel együtt - feltesszük a játék honlapjára, ennek
rendszeres megnyitásánál, ez mindig megjelenik, ezzel reklámot biztosít a
támogató személynek vagy szervezetnek segítségéért. (A honlapot jelenleg havi
átlagban a világ 50 országából 100 ezren nézik meg.) ( http://www.cavalloni.hu/stat/stat2007mar.htm
) Reklám-lehetőségek
a játék során. (Az ötletek bővíthetők!) Vállaljuk, hogy a fő-védnökök, a védnökök és
támogatóink nevét, címét, címerét, zászlóját, (logóját) és – kérése szerint
megadott egyéb adatait - feltesszük a játékot folyamatosan figyelemmel kísérő
honlapunkra. www.cavalloni.hu (6, 7, 8
melléklet) Segítséget, támogatást elfogadunk MINDENKITŐL
(magánszemélytől vagy szervezettől). A fő-védnökséget vagy védnökséget vállaló
szervezet nevét és lógóját (címerét, emblémáját, zászlóját) - a támogatási
szerződéssel együtt feltesszük a játék honlapjára, ennek rendszeres
megnyitásánál, ez mindig megjelenik, reklámot biztosít neki segítségéért. Cserébe azt kérjük mindenkitől, hogy támogatóink
honlapjainak nyitó lapján megjelenjen a játékra mutató – a fenti honlapra
mutató - hivatkozás. A hivatkozás visszafelé is mutat, honlapunkról is
elérhetőek lesznek támogatóink és adataik. Cserébe azt kérjük az országos és helyi sajtótól,
hogy a játék kezdéséről közöljön az évfordulóhoz méltó ismertetést, ennek
érdekében rendszeresen elküldjük részükre a játékkal kapcsolatos összes
információt. Cserébe azt kérjük az országos és a helyi sajtóktól,
hogy a játék végéig alkalmanként ismétlődően, a befejezés után az eredményekről
közöljön híreket a játék népszerűsítése érdekében. Vállaljuk, hogy ha a csapatról fénykép készül, és
azon megjelenítik támogatóik feliratait, címerét, zászlóját, stb. ezt a képet
is feltesszük honlapunkra a csapat eredményei mellé. Ezzel is reklámozzuk
támogatóinkat. (5. melléklet) Reklámot jelent mindenkinek, aki azzal jelentkezik
támogatóként, hogy vállalja ilyen játékok (repülő modellek) gyártását.
Névsorukat, saját magukról közölt adataikat honlapunkra tesszük. (9. melléklet) Reklámot jelent a kereskedőknek, akik azzal
jelentkeznek támogatóként, hogy vállalják ilyen játékok (repülő modellek)
beszerzését és forgalmazását. Névsorukat, saját magukról közölt adataikat
honlapunkra tesszük. (10. melléklet) Reklámot jelent támogatóink részére, ha az ezután
készítendő repülőkön elhelyezhetik reklám célú felirataikat, emblémájukat,
címerüket (lógójukat stb.) A játék megrendezését a mellékletekkel segíti a
rendező. Mellékletek:
1.
Ajánlások
egy játék megrendezéséhez.
2.
Árpád
fejedelem. Ismerjük meg a névadó rövid történetét.
3.
Korcsoportok,
terem-magasságok.
4.
A
játék rendezőhöz küldendő eredménylapja. (Letölthető, sokszorosítható) 5.
A
játékok eredményei (30 kor,- és terem csoportban.) 6.
Fő
védnökeink. 7.
Védnökeink. 8.
Támogatóink
9.
Gyártók 10.
Kereskedők 11.
Hajtogatással
elkészíthető kis repülők (rajzok gyűjteménye.) 12.
Ragasztással
elkészíthető kis repülők (rajzok gyűjteménye.) 13. Ajánlott magyar címeres oklevelek. 14. Miért érdemes ezt játszani? 15. Oktatási – nevelési céljaink lehetnek . . |