! Felhívás ! Felhívás ! Felhívás ! Felhívás ! Felhívás ! Felhívás ! Új versenykategória: F3B - JUNIOR A kategória célja:Minél több lelkes modell pilóta gyakorlati tudásának összemérése belföldi, nem hivatalos, barátságos légkörű versenyek keretei között. A kategória a résztvevőkkel szemben folyamatos kihívást fogalmaz meg, így igen nehéz lesz azt megunni. A változatos versenyfeladatok és repülési viszonyok folyamatos fejlődésre ösztönöznek mind a vezetési tudás és az alkalmazott taktika, mind pedig az építési-műszaki megoldások terén. Az F3B JUNIOR versenyeken résztvevők a fejlődés során idővel alkalmassá válnak a FAI F3B szabályai szerinti hazai és külföldi versenyeken való részvételre, továbbá a magyar F3B mezőny utánpótlására. Végezetül, de nem utolsó sorban az F3B - JUNIOR általánosan is hozzájárul a magyar rádióirányítású vitorlázó modellezés versenyzői utánpótlásának kinevelésére és az általános színvonal emelésére. Kategória szabályokKi indulhat a versenyen?A versenyeken bárki korhatár nélkül részt vehet, érvényes felelősségbiztosítással rendelkeznie kell. Milyen gépekkel lehet indulni?Az F3B JUNIOR kategóriában bármilyen géppel el lehet indulni, amelyek megfelelnek az alábbiaknak:
FONTOS: a versenyzőnek mindhárom feladatot ugyanazzal a géppel kell lerepülnie, vagyis két különböző igényt támasztó feladat között a földön nem cserélheti ki a gép szárnyát, a vezérsíkját vagy a törzsét. Ettől a főbíró csak súlyos és a helyszínen nem javítható sérülés esetén tekinthet el, de ekkor inkább a komplett modellcsere a javasolt. A modellek magasba juttatásaAz F3B JUNIOR kategória nem akar technikai korlátot szabni a versenyzőknek a modell feljuttatását illetőn, ezzel korlátozni a versenyezni szándékozó jelöltek körét. Ezért az alábbi szerkezetekkel lehet magas startot végrehajtani:
Feladatok“A” feladat - IDŐTARTAM:
Vitorlázás maximum 8 percig, célleszállással. “B” feladat – TÁVREPÜLÉS: A lehető legtöbb hosszt lerepülni az egymástól 150 méterre lévő,
párhuzamos ’A’ és a ’B’ jelzéssel ellátott függőleges síkok között. A
legrövidebb repülési pálya a síkra merőleges. A lerepült hossz akkor érvényes, ha
a gép valamely részével érinti vagy átlépi a síkot. “C” feladat - SEBESSÉGI REPÜLÉS: A lehető leggyorsabban 2 hosszt lerepülni az egymástól 150
méterre lévő, párhuzamos ’A’ és a ’B’ jelzéssel ellátott függőleges
síkok között. A legrövidebb repülési pálya a síkra merőleges. A lerepült hossz
akkor érvényes, ha a gép valamely részével érinti vagy átlépi a síkot. Repítési csoportok Tekintettel arra, hogy a rajtvonalhoz meglehetősen eltérő teljesítményű gépek is kiállhatnak, eltekintünk a FAI mátrix - vagyis a pilóták véletlenszerű összesorsolása – alkalmazásától, mert ez megítélésünk szerint elnyomná a szerényebb technikával belépő pilótákat. Ehelyett a repítési csoportokat az első két fordulóban kialakult eredmények szerint alakítjuk ki, legalább két csoportba. Ezt követően az egyes repítési csoportokat feladatonként külön-külön értékeljük, azonban a verseny végén az értékelés összevont alapon történik. Egyéb szabályok A verseny legalább 3 forduló sikeres lebonyolítása esetén érvényes. A repítési pálya, a startvonal és a síkok, valamint a bázisok kialakítása a FAI F3B szerint történnek. Valamennyi további, itt nem említett részletre a FAI F3B szabályai a mérvadóak. * * * * VersenysorozatA verseny lebonyolításaA repítési csoportok egymásnak is segítenek, tehát a
versenybírók mellett ők is segítői, bírói feladatot látnak el. A verseny rendezője Szarka László. Helyszín és időpont:A helyszínről és az időpontról a verseny előtt legkésőbb 3 héttel minden érdeklődőt tájékoztatunk! Terveink szerint 2003-ban legalább két versenyt szeretnénk megrendezni: DíjazásA díjazás a versenysorozat mindkét (vagy esetleg mindhárom) versenyén eredményesen részt vett versenyzőket illeti meg. Kupát és érmet kapnak a versenyszezon első, második, harmadik helyezettjei abszolút értékelésben. A versenysorozatban az A, B, C versenyfeladatokban elért legjobb eredményeket elért versenyzőket külön díjazzuk. Érdeklődés és visszajelzésJelen felhívást igyekszünk az ország valamennyi repülőmodellező klubjába eljuttatni, de lehet, hogy nem mindenkihez sikerül - ezért kérlek, segíts Te is!
Gyere, és versenyezz! * * * * |