Hosszan tartó súlyos betegség után, életének 66. évében elhunyt PILLER KÁROLY modellező társunk. Pápán született 1936. október 17-én. Fiatal korától a technikai jellegű sportok érdekelték. Kerékpározott, motorozott és barátaival kisebb-nagyobb repülőmodelleket készített a kor szokásainak megfelelően fenyőlécekből, hársfából nátronpapír borítással. Első munkáin is látszott a Rá mindvégig jellemző precízség és maximumra törekvés. Munkába állása után egyre kevesebb ideje maradt a kis repülőkre, mint általában mindenki a padláson őrizte a modellekhez szükséges anyagokat, amíg egyszer csak a 10 év körüli fia meg nem találta azokat. Fia unszolására előkerültek a régi rajzok és újult erővel lángolt fel benne a modellezés iránti vágy. Gyermekével megkeresték a Pápán MHSZ keretekben működő EZÜST NYÍL Modellező Klubot, ahol a klubtitkár örömmel vette fel őket a tagok közé. A régi emlékeknek megfelelően a vitorlázó repülőgépek építésébe kezdett, de hamar rájött, hogy valami bonyolultabb technikával foglakozna szívesebben. A végiglátogatott szabadonrepülő versenyeken a gumimotoros kategória (F1B) tetszett meg a legjobban. Az első tervrajz alapján megépített végig balza törzsű repülő elkészítése után azonnal azon törte a fejét, hogy mit is tudna ezen tökéletesíteni. Rendkívül sokoldalú műszaki emberként műszaki újítások tucatjával rukkolt elő. Ennek köszönhetően már az első megyei F1B versenyen dobogóra állhatott. A felnőtt kategória sikerein felbuzdulva fia modellező pályáját is a gumis kategória irányába terelgette. Óriási büszkeségére úttörő kategóriában megyei, majd pedig országos első helyet ért el fia az apa által kikísérletezett műszaki újítások segítségével. Ekkor már az országban szinte mindenki a Piller Károly által készített 0,2mm falvastagságú alu csőtörzset használta. Légcsavar középrészei a világ legjobbjainak műszaki színvonalán álltak. Mindez meg is látszott az elért eredményeken is. Szinte minden versenyen ért el dobogós helyezést. Ekkor átigazolt a jobb anyagi lehetőségekkel rendelkező Várpalotai Bányász Modellező Klubba. A '70-es években nyert RÁBA Kupát (nemzetközi versenynek számított), Bányász Kupát, Tanácsköztársasági Emlékversenyt, számtalan megyei és országos bajnokságot. 1976-ban válogatott kerettaggá választották. Legnagyobb sikerének azt tartotta amikor fiával együtt 1980-ban az országos csapatbajnokságot is megnyerték. A szabadonrepülők mellett az RC kategória felé kezdett kacsintgatni. Először RC vitorlázó repülőket készített a tőle megszokott mérnöki pontossággal. Ekkor következett be az első szívinfarktusa a rendszerváltást követően a munkahelyén vezetőként ráháruló nyomás hatására. Ezt szívműtét követte amiből felépülve ismét a kisrepülők nyújtották számára a legtöbb örömöt. Meggyengült egészsége miatt lerokkantosították. A modellezés adott erőt a megváltozott körülmények között az élet folytatásához. Úttörőként Ő vezette be Veszprém megyében a villanymotoros RC vitorlázó kategóriát. Újabb szívműtét következett, amelyből élniakarása révén újra felépült. A versenyeken már gyengülő egészsége nem tette lehetővé a komolyabb eredmények elérését, viszont nagy örömére unokája az Ö irányítása mellett egyre jobb eredményeket ért el. A családja által úgy féltett szívét végül az alattomosan támadó rák állította örökre meg 2002. december 5-én. Nevét örökre beírta a magyar modellezés nagyjai közé. Emlékét örökké őrizzük! |