Cavalloni Ferenc Modellező Sportegyesület

Cavalloni Híradó 2002. január

Előző cikk TartalomjegyzékTartalomjegyzék

Következő cikk

Dr. Benedek György

CO2 hírek

 Novum kupa CO2-es modellverseny.

Ez a rendezvény szept. 29-30.-án a tapolcai repülőtéren zsúfolt eseménysorozattal zajlott le. Mint Híradónk arról már beszámolt, az osztrák rendezésű Balaton-kupa versenyt a 3.-ik start után eső szakította félbe és ezt most úgy fejezték be hogy az elvégzett 3 indításban maximális repülési időt elért versenyzők 29.-én reggel végezhették el a döntő startokat. Itt megmaradt az osztrák előírás szerinti, repítés előtti “motor-előjáratás” és 4 ilyen forduló után Hársfalvi István győzött, 5 perces motor-előjáratás után elért 2 perces idővel. Ezzel megelőzte az 5 legjobb osztrák modellezőt.

Ezután következtek a NOVUM verseny indításai, amelyeket bejelentkezés szerint 2 kategóriában jegyeztek be. Az “Európa-kupa” értékelésbe beszámító kategória az új magyar szabályzat szerint volt, ahol a döntőben már nincs a motor kézben történő “előjáratása”, hanem itt csak 1 cm3-es tartály használható

Mellékesen külön értékelték az osztrákok által favorizált előjáratásos értékelés is. E kétféle kiértékelés abban egyezik hogy az első lépésben mindkét csoportban 5 indítást kell végezni, 2 cm3-es tankkal, és az osztrák szabályzat szerint startonként 2 percet kell repülni. Magyar előírás az első start max. idejét 3 percre növeli és csak a további 4 startban kell 2 percet repülni.

Ez az “iker-rendszer” lehetővé tette hogy valaki mindkét csoportba benevezett, akkor az elvégzett 5 startja mindkét értékelésbe beszámít, de a “magyar” kategóriában csak a 3+4x2 perc=11perc repült idő esetén lehet a döntőben részt venni, míg az osztrák előírás szerint ez 5x2 perc.

A döntőben a kiértékelés már különválik, mert az osztrákok 2 cm3-es tankkal, előjáratással, a magyarnál 1 cm3-es tankkal, előjáratás nélkül kell startolni. Néhány agresszív osztrák versenyző kierőszakolta a magyar kategória bojkottját, ők ezért csak a saját szabályzat és lebonyolítás is segítette. E versenynapon szerepelt még egy kézzel dobott siklómodell-kategória is (HLG = Hand launched gilders) de itt a mindössze 2 résztvevő szereplése ennek jelentőségét erősen lecsökkentette. Itt 10 repítésből az 5 legjobb idő összege számított, amelynek alapján az osztrák Hach 40 mp. körüli időkkel győzött, de a leghosszabb repülést a magyar Szonda Gyuri érte el egy 60 mp-es idővel.

Részletes eredmények:

 

Előző cikkTartalomjegyzékCavalloni Honlap

1165 Budapest Veres Péter u. 157.   Tel/fax: +36 1 211-4071
1625 Budapest, Pf. 16   info@cavalloni.hu

Következő cikk