Cavalloni Ferenc Modellező Sportegyesület

Cavalloni Híradó 2001. július

Előző cikk TartalomjegyzékTartalomjegyzék

Következő cikk

Meczner András:

Id. Árva János emlékverseny
F1A, F1B, F1C és F1A ifjúsági szabadonrepülő modellek részére
Kunszentmiklós, 2001. 09. 29.

Harmadik alkalommal rendezték meg az id. Árva János emlékversenyt, most már igazi nemzetközi részvétellel: Ausztria, Szlovákia, Szlovénia, Jugoszlávia és a rendező Magyarország részvételével.

Kivételesen az időjárás kegyes volt a verseny napján. Gyenge szél, 20 C fok hőmérséklet, felhőtlen ég !

A verseny kezdése a megfelelő terep nehéz elérhetősége miatt a kiírástól eltért. A rövid ünnepélyes megemlékezés, a megnyitó után 10:00-kor kezdődtek a startok. 2 F1B, 9 F1A és egy F1C starthelyről indulhattak a modellek., egy órás startidővel. Az első 6 startban 180”, míg a 7. start 210” ill. 240” volt az elérhető maximum.

A meteorológia jóslata bevált, délnyugati szél volt az egész verseny alatt, így a modellek jó irányba repültek és megtalálásuk sem okozott nehézséget. A nagyobb belvizek szerencsére nem a leszállási helyen voltak. Természetesen a versenyzők megdolgoztak egy-egy “sártengerrel” a modellek visszahozásakor. A rendezőknek, bíróknak de a versenyzőknek is gond az egy-egy A-2-es versenyző 15-20 perces köröztetése, mire biztos termiket talál vitorlázó modelljével, de a “FAI” ezt engedi! Az egyik szép gumis start is emiatt hiúsult meg, a damil levadászta Tóth Karcsi modelljét, aki emiatt ismételt, és szerencsére maximumot repített.

Ugyancsak gond a bíróknak a startzsinór-zászló láthatósága. Jó volna ha a versenyzők saját érdekükben is betartanák a szabályokat! Régi elvárás a modellek megfelelő jelzése illetve legalább a modell tulajdonosának neve-címe legyen rajta! Találtunk egy gumis modellt jelzések nélkül, a dekoráció vezetett a tulajdonoshoz! (Somogyi Ottóhoz)

Az F1A vitorlázó modellek versenyzői stabilan jól versenyeztek, de termik keresés sem minden A kék ég egy nagyon leszálló légmozgás jele! Tehát általános leáramlás és szűk termikek, ennek köszönhetően csak öten repítettek 1290” maximumot és kerültek a döntőbe. (3 felnőtt és 2 ifi)

Az F1B gumis versenyzők közül hárman értek el maximumot. Sajnos az F1C motorosoknak most nem sikerült.

Napkori György öreg modelljével stabilan versenyzett és győzött. Maczkó Oszkár nem indult a közelgő VB (indulása) miatt Patócs László repítései versenyről-versenyre örvendetesek. Zsengellér Gábor először használta a fogaskerekes áttételű modelljét, de főleg a berepítésen volt a hangsúly. Szécsényi János sokat küszködött most is a megfelelő fordulatszám elérése miatt.

A döntő 18 órakor kezdődött az elérhető 300” maximumért.

F1A-ban Vörös Jenő, Boján Gjerek (Szlovénia) Krajcsó Tibor, míg az ifjúságiaknál Krasznai Dávid, Mihály Balázs F1B-ben Váradi Mihály, Tóth Károly kerültek be a döntőbe. A harmadik versenyző, Herbsthofer úr műszaki okok miatt nem vett részt a döntőben, így ő a harmadik lett.

Győztesek lettek:

Ifj. Vörös Jenő F1A 1290+297”
Krasznai Dávid F1A ifi 1290+149”
Váradi Mihály F1B 1290+259”
Napkori György F1C 1242”

további eredmények...

Már sötétedett mire a versenyzők felsorakoztak az ünnepélyes díjkiosztásra, a szép és értékes díjak átvételére.
Köszönet Árva Jánosnak és családjának, a gyulai modellezőknek, a bíróknak és a versenyzőknek a sikeres versenyért.

Előző cikkTartalomjegyzékCavalloni Honlap

1165 Budapest Veres Péter u. 157.   Tel/fax: +36 1 211-4071
1625 Budapest, Pf. 16   info@cavalloni.hu

Következő cikk