Meczner András: Id. Árva János emlékverseny
F1A, F1B, F1C és F1A ifjúsági szabadonrepülő modellek részére
Kunszentmiklós, 2001. 09. 29.
Harmadik alkalommal rendezték meg az id.
Árva János emlékversenyt, most már igazi nemzetközi részvétellel: Ausztria,
Szlovákia, Szlovénia, Jugoszlávia és a rendező Magyarország részvételével.
Kivételesen az időjárás kegyes volt a
verseny napján. Gyenge szél, 20 C fok hőmérséklet, felhőtlen ég !
A verseny kezdése a megfelelő terep
nehéz elérhetősége miatt a kiírástól eltért. A rövid ünnepélyes megemlékezés,
a megnyitó után 10:00-kor kezdődtek a startok. 2 F1B, 9 F1A és egy F1C starthelyről
indulhattak a modellek., egy órás startidővel. Az első 6 startban 180”, míg a 7.
start 210” ill. 240” volt az elérhető maximum.
A meteorológia jóslata bevált,
délnyugati szél volt az egész verseny alatt, így a modellek jó irányba repültek és
megtalálásuk sem okozott nehézséget. A nagyobb belvizek szerencsére nem a
leszállási helyen voltak. Természetesen a versenyzők megdolgoztak egy-egy
“sártengerrel” a modellek visszahozásakor. A rendezőknek, bíróknak de a
versenyzőknek is gond az egy-egy A-2-es versenyző 15-20 perces köröztetése, mire
biztos termiket talál vitorlázó modelljével, de a “FAI” ezt engedi! Az egyik szép
gumis start is emiatt hiúsult meg, a damil levadászta Tóth Karcsi modelljét, aki
emiatt ismételt, és szerencsére maximumot repített.
Ugyancsak gond a bíróknak a
startzsinór-zászló láthatósága. Jó volna ha a versenyzők saját érdekükben is
betartanák a szabályokat! Régi elvárás a modellek megfelelő jelzése illetve
legalább a modell tulajdonosának neve-címe legyen rajta! Találtunk egy gumis modellt
jelzések nélkül, a dekoráció vezetett a tulajdonoshoz! (Somogyi Ottóhoz)
Az F1A vitorlázó modellek versenyzői
stabilan jól versenyeztek, de termik keresés sem minden A kék ég egy nagyon leszálló
légmozgás jele! Tehát általános leáramlás és szűk termikek, ennek köszönhetően
csak öten repítettek 1290” maximumot és kerültek a döntőbe. (3 felnőtt és 2 ifi)
Az F1B gumis versenyzők közül hárman
értek el maximumot. Sajnos az F1C motorosoknak most nem sikerült.
Napkori György öreg modelljével stabilan
versenyzett és győzött. Maczkó Oszkár nem indult a közelgő VB (indulása) miatt
Patócs László repítései versenyről-versenyre örvendetesek. Zsengellér Gábor
először használta a fogaskerekes áttételű modelljét, de főleg a berepítésen volt
a hangsúly. Szécsényi János sokat küszködött most is a megfelelő fordulatszám
elérése miatt.
A döntő 18 órakor kezdődött az
elérhető 300” maximumért.
F1A-ban Vörös Jenő, Boján Gjerek
(Szlovénia) Krajcsó Tibor, míg az ifjúságiaknál Krasznai Dávid, Mihály Balázs
F1B-ben Váradi Mihály, Tóth Károly kerültek be a döntőbe. A harmadik versenyző,
Herbsthofer úr műszaki okok miatt nem vett részt a döntőben, így ő a harmadik lett.
Győztesek lettek:
Ifj. Vörös Jenő |
F1A |
1290+297” |
Krasznai Dávid |
F1A ifi |
1290+149” |
Váradi Mihály |
F1B |
1290+259” |
Napkori György |
F1C |
1242” |
további eredmények... |
Már sötétedett mire a
versenyzők felsorakoztak az ünnepélyes díjkiosztásra, a szép és értékes díjak
átvételére.
Köszönet Árva Jánosnak és családjának, a gyulai modellezőknek, a bíróknak és a
versenyzőknek a sikeres versenyért. |