Kukorelli Károly:
Hajómodellek világbajnoksága
Stara Zagora, Bulgária, augusztus 19 - 26.
A Stara Zagora, bulgáriai XII. M
osztályú hajómodellek világbajnokságán 2001. aug.19-26.-n a magyar csapatból minden
induló pontot érő helyen végzett. Így ezzel az utóbbi idők egyik legsikeresebb
csapata jött haza erről a VB.-ről. Csak seniorban indultunk, a juniorok nálunk
változatlanul nincsenek VB-s szinten. Az sem nagy vigasz, hogy ez más nemzeteknél is
hasonlóan alakult.
Az indulók és erdményeik:
Kukorelli Károly |
F1E-1 kg sebességi |
I. hely |
13,5 mp. |
(VB csúcs 13,0 mp.) |
Török Zoltán |
FSR-E-ECO Standard |
II. hely |
|
|
Polyák Zoltán |
FSR-E-ECO Standard |
IV. hely |
|
|
ifj. Nagy Sándor |
FSR-E-ECO Expert |
V. hely |
|
|
|
MONO 2 |
III. hely |
|
|
Sajnos a németek, osztrákok, svédek
távolléte miatt - az ADAC, a német autóklub nem javasolta azoknak a területeknek a
megközelítését, ahol a macedóniai harcok voltak - ennek a VB-nek a színvonala
egy-két kategóriától eltekintve nem volt igazán magas. Így az objektivitáshoz
tartozik, hogy a mi eredményeink, ha számszerűleg nézzük, s tudjuk, hogy mit tudnak a
távolmaradóak - csak hízelgőek, de valójában nem jók.
Így ezért technikai téren sem láttunk
túl sok előremutatót, mert ezt is a főként távolmaradók képviselték.
Ennek ellenére talán nem is olyan nagy
meglepetés volt Török Zoltán, a szajoli modellező klub versenyzőjének ezüstérme.
Mert csak ő volt az ECO-sok közül képes arra, hogy a VB.-n megismételje az itthon
elért eredményeit. A Standardban ez a 39 körös eredmény elég volt. A legtöbb kör
(49) elérésére 2001-ben Standardban egy Arne Hold nevű német képes.
Polyák Zoli mélyen itthoni formája alatt
szerepelt. Ha csak átlagos itthoni eredményeit hozza ezen a VB-n, akkor az aranyat
jelentett volna. Kár, hogy a tipikus első VB-s idegeskedést nem tudta legyőzni, s
ezért az ellenfeleit sem. Expertben ifj. Nagy Sándor hasonló okok miatt szalasztott el
egy nemesebb érmet.
Nem hinném, hogy még egyszer lesz
lehetőségük ilyen könnyen éremhez jutniuk, mint ami itt kínálkozott.
Az F1E-1 kg.-os kategóriában nem volt
túl nagy harc. A régi mumusok, a kínaiak, akikre mindig felnéztünk a jó eredményeik
miatt, mintha megbénultak volna. Jellemző, hogy 10 méter úszás után, sima vízen 2
modelljük is "elesett". A második helyezett Pan Lei-től eltekintve - akinek
szintén 1530-as Lehner motorja volt - technikailag nagyon le voltak maradva. Minden
téren...Pszichikailag láthatóan nagy nyomás alatt voltak.
Egy negatív momentum: ifj. Nagy Sándor
és édesapja, mint startsegéd, a 3. ECO futam közbeni ütközésük után a
starthelyvezetővel (Skaba - CZ) hangos vitába keveredett, s a technikát a földhöz
csapkodva sprortszerűtlen és méltatlan magatartást tanúsítottak.
Már az 1997-es szlovén VB után is
jeleztem, hogy nem mennyiségi, hanem minőségi alapon kellene lehetőséget adni
nemzetközi szereplésre. Itt valami szabályozásra szükség lenne...
http://www.naviga.org/
ez a NAVIGA cím, itt a Weltmeisterschaft 2001, "M" Sektion, STARA ZAGORA,
BULGARIA alatt mindent megtalálsz.
Kukorelli Károly:
I. Pilis-Kupa
Budakalász, 2001 szeptember 15.
A 2001 év szeptember 15.-i PILIS
Kupát-első alkalommal rendezték meg a Budakalász melletti OMSZK-i tavon. A szervező
munka Miklósi Istvánt dícséri, aki nem kevés energiát és pénzt áldozott arra,
hogy egy színvonalas versenynek örülhessenek a résztvevők.
A megnyitót megtisztelte jelenlétével
Dr. Kulin Sándor polgármester úr is. Reményét fejezte ki, hogy Budakalász és a
környék lakossága sok örömet és tanulást fog találni ebben a szép szabadidő
sportban, föképpen, ha ez az esemény ezen a környéken rendszeressé válik. A
főbíró ezúttal is Münnich Gyula nemzetközi minősítésű bíró volt, aki a startra
hívásnál most nagyobb tolarenciával kezelte a főként technikai okok miatt
késlekedőket.
Ez a verseny hozta ebben az évben a
legmagasabb színvonalat, ami a teljesítményeket illeti. Jellemző, hogy a győri
modellező klubból Pálla Csaba az itt elért 92 körös teljesítményével az
augusztusban megrendezett Motoros Hajómodell VB-n biztos első lehetett volna, ahol csak
85 kör körül teljesített a győztes. Eredménye így is új országos rekord.
A Mini-ECO-t a kis Dánielfy Csabi nyerte
meg juniorként 72 körrel, legyőzve 11 felnőtt versenyzőt. Ez is új országos csúcs
volt! Dicséret illeti a papát is, aki ilyen jól felkészített modellt adott a fia
kezébe.
Sajnos az ECO-EXPERT kategóriában csak
négyen álltak rajthoz. Várhatóan a következő évben az népesebb csoport lesz, ahogy
ígéretek hallatszottak erre. Ebben a kategóriában a NAVIGA 2002-től, megegyezően a
STANDARD-hoz 8 percre emelte fel a futamidőt.
A MONO-sok derekasan küzdöttek
egymással, de a létszám itt még nem érte el az ECO-ét. A nemzetközi szintet
figyelembe véve itt még akad mit javítani. Az egyik feltételét ennek, hogy minél
több versenykörülmények közötti gyakorlást lehessen végezni, a PILIS-Kupa jó
lehetőséget adott.
A baráti hangulatban zajló versenyt csak
a délutánra meginduló eső zavarta meg. Ezért a finálét és a nagy izgalmakat hozó
CSAPAT-ECO-t a versenyzők lemondták. Így csak 18 szép kupát lehetett a csoportonkéni
helyezetteknek átadni.
Ezúttal nemcsak a legfiatalabb versenyző
kapott egy emlékkupát, hanem a korelnök Anda Laci bácsi is, aki jövőre készül a
hetedik X-t átlépni.
Reméljük, hogy 2002-ben ugyanitt tudunk
találkozni. |