Pinkert György: Puszta-kupa 2001
Kunszentmiklós - Hungary, 2001.06.01-04.
A versenykiírást - ahogy szoktuk -
januárban tettük fel a világhálóra. Előtte - valószínűleg a nemzetközi
versenynaptár alapján - jelentkezett az első érdeklődő december közepén -
Amerikából.
Január végén már bejártuk a kiszemelt
területet, ezután következtek a bonyodalmak. (Részletesen: mégis lesz Puszta kupa CH
2001/2) Ez tartott április végéig. Addig a Puszta kupa felirat mellett csak a bíbic
képet lehetett látni, és egy sokat mondó feliratot:
Madarak - modellezők 1 : 0
Azután megszületett a szóbeli
megállapodás a területről és minden egyéb - a versenyt előmozdító - szükséges
feltételekről.
A honlapunkról május első napjaiban
tűnt el a bíbic és a felirat. Ezután megindult a nevezés. Naponta 3-4 elektronikus
levél érkezett, különböző számú nevezéssel. Ezek “feldolgozása”
akadálytalanul folyt, kapták a rajtszámokat, olvashatták a visszaigazolásokat.
(Írásban csak egy nevezés érkezett)
A nehézségek miatt a szokásosnál kisebb
létszámra számítottam, de hamar kiderült hogy tévedtem. Minden eddiginél nagyobb
létszámú nevezés érkezett. A létszám már a rendezhetőség határán volt Csak
abban lehetett bízni hogy - szokás szerint - lesz belőle “lemorzsolódás”.
A nevezők száma: |
F1A 153 |
|
F1B 85 |
|
F1C 39 |
A
regisztrálás az új helyszínen is zavartalanul történt. Köszönet ezért azoknak,
akik ezt évek óta jól bevált gyakorlattal folyamatosan végzik:
Gonda Péterné - Ilike, mint gazdasági
vezetőnk,
Gonda Péter - mindenre gondoló segítője,
Dr. Reé András,
Somogyi Ferenc és
Gahér Lajos mint a zsűri tagjai,
Ember Péter Pál - mint egyesületünk angolul jól beszélő fiatal tagja és
sportbírója.
A Művelődési Ház mellett a parkolásra
alkalmas hely kisebb - mint Dömsödön - és nem áttekinthető, ezért - a helyi
körülményeket ismerve - ajánlották hogy a polgárőrség segít vigyázni az
érkezők gépkocsijaira, amíg ők a regisztrálást végzik.
Ilyen gyorsan még megállapodást nem
kötöttem. A polgárőrség vezetője perceken belül ott termett, kiszámította,
mekkora támogatást kérnek, - elfogadhatónak tartottam - és máris hívta az
őrséget.
Két fő figyelte a parkolót este 10
óráig - amíg be nem zártuk az irodát. Másnap és harmadnap a verseny egész ideje
alatt ketten voltak kint - terepjáró gépkocsival, rádióval - és a gépek
leszállási körzetére is vigyáztak. (Csak egy gép elvesztéséről van tudomásunk,
de az sem eltulajdonítás miatt veszett el.)
A művelődési ház összes
munkatársának minden köszönet, ahogy működésünket segítették. Bent maradtak
munkaidejükön túl, ha erre volt szükség, bejöttek egy telefon-kérésre és
kinyitották a Művelődési Házat,. munkaszüneti napon, amikor valamit bent
felejtettünk
A résztvevők országonként és
kategóriánként: (zárójelben a múlt évi számok)
|
Ország |
F1A |
F1B |
F1C |
Összesen |
1 |
AUT |
6 (8) |
1 (1) |
2 (2) |
9 (11) |
2 |
BIH |
4 (5) |
4 (5) |
3 (2) |
11 (10) |
3 |
CRO |
7 (4) |
4 (2) |
0 (0) |
11 (5) |
4 |
CZE |
3 (2) |
0 (0) |
0 (0) |
3 (1) |
5 |
ESP |
1 (0) |
0 (0) |
0 (0) |
1 (0) |
6 |
FIN |
3 (2) |
4 (2) |
0 (0) |
7 (3) |
7 |
FRA |
1 (0) |
1 (0) |
0 (0) |
2 (0) |
8 |
GBR |
1 (0) |
0 (0) |
1 (0) |
2 (0) |
9 |
GER |
10 (8) |
13 (14) |
5 (3) |
28 (23) |
10 |
HUN |
26 (30) |
4 (6) |
4 (6) |
34 (42) |
11 |
ITA |
8 (5) |
3 (2) |
0 (1) |
9 (9) |
12 |
LAT |
0 (0) |
1 (0) |
0 (0) |
1 (0) |
13 |
NED |
5 (2) |
1 (1) |
0 (0) |
6 (4) |
14 |
POL |
2 (2) |
1 (1) |
3 (3) |
6 (8) |
15 |
ROM |
1 (0) |
1 (0) |
0 (0) |
2 (0) |
16 |
RUS |
4 (0) |
0 (0) |
0 (0) |
4 (0) |
17 |
SLO |
9 (6) |
2 (3) |
0 (0) |
11 (9) |
18 |
SUI |
3 (3) |
1 (1) |
0 (0) |
4 (4) |
19 |
SVK |
11 (9) |
2 (3) |
0 (0) |
12 (12) |
20 |
UKR |
11 (9) |
9 (7) |
7 (6) |
27 (28) |
21 |
YUG |
3 (2) |
1 (4) |
0 (1) |
4 (7) |
|
Összesen |
123 (88) |
58 (57) |
28 (24) |
209 (180) |
Ez
21 országból 209 versenyző. Ismét jöttek Oroszországból (már rendezték FAI
tagságukat) és Romániából is jöttek ketten Török vendégünk ez évben ismét
jelentkezett, de sajnos nem indult a versenyen
Az időjárás - az első napon délelőtt
- ideális modellező idő hozott. Az 1 - 3 m/s szél alig sodorta el a modelleket
néhány száz méterre, csak délután erősödött kissé, ekkor a modellek egy része a
2 km-re lévő vasúti töltésen is átrepült.
Ekkor látványos “baleset” is érte az
egyik modellt. Időzítve jött le, éppen egy 20 kV-os vezetékre “ült” volna rá,
de a fémfólia bevonás látványos zárlatot hozott létre, pillanat alatt elégett és
tűzgolyóként esett az alatta lévő száraz fűbe. Azonnal meggyulladt a fű, a
közelben tartózkodók oda siettek és szétcsapkodva a lángokat eloltották a
tarlótüzet.
Egy esetben a modell a vasúti töltésre
időzített, a vonat is közeledett, de a véletlenül arra járó polgárőrök el
tudták hozni a gépet a vonat elől.
A második nap
már nem jól kezdődött. Gyenge szél és szitáló eső fogadta a kiérkezőket. Ez
tartott kb. délig. Ekkorra elállt az eső, később a nap is kisütött, és forró
napsütésben teltek a délutáni startok.
Öt órakor - az utolsó startra - hirtelen
megerősödött a szél és a 6-8 méteres lökések is előfordultak.
A döntőkre a szél ismét csendesedett,
csak a hosszú repítési idő miatt mentek a modellek elég messze.
A versenyt ismét sikerült a kiírás
szerint lebonyolítani. A kezdéstől a befejezésig az előírt időpontban történt
minden - az eső ellenére. Sajnos nagyon sokan voltak, akik az eső miatt el sem kezdték
a versenyzést. A két kategóriában (F1B és C) kb. 20 - 30 versenyzővel többen
indultak volna, ha az időjárás nem fordul esősre.
Eredményhirdetés és díjkiosztás
mindkét napon este 9 óra körül volt, már sötétben. (lásd
a fényképeket)
Ezen a versenye mindenféle időjárás
előfordult. A szinte szélcsend az első nap elején, és a már majdnem viharosnak
mondható (6-10 m/s) a második nap hetedik startjában.
Tűző napsütés volt az első napon
szinte egész nap, és a második napon kb. 13-15 óráig. Viharos, szinte fekete felhők
jöttek a második nap délután, azután el is távoztak, eső nélkül.
A terület - 140 ha legelő - ebben a
szélirányban volt a legjobban használható. Hossza - a starthelyünktől a
vasútállomás felé eső sarkáig - több mint 2 km. Sajnos a fű nekünk kicsit magas
volt, különösen az esős napon. Kár hogy nem kaszálták le hamarabb.
Fordított szélirány esetén a
területtől északra és nyugatra húzódó csatorna - szélessége miatt - csak úszva
“küzdhető le”, vagy nagy kerülővel hídon kell átmenni, de ez nehezítette volna
a modellek megtalálását. Ebben szerencsénk volt.
A sportbírók az első napon általában
6-6, a másodikon 5-5 versenyző idejét mérték, a következő beosztás szerint:
A verseny lebonyolításában a következők segítettek:
Sportbírók szervezője és vezetője: Harmath Andor
Sportbírók:
1. Ember Péter Pál
2. Erős Mihály Gábor
3. Fekete Ádám
4. Griger Tibor
5. Holló Tamás
6. Honfi János
7. Juhász Ferenc
8. Katona György
9. Kis Pál Gábor
10. Ludányi Cecília
11. Ludányi Gábor
12. Ludányi István
13. Ludányi Istvánné
14. Majdik Károly
15. Majdik Zsolt
16. Mészáros Emil |
17. Nagyváradi Pál
18. Napkori György
19. Sugataghy Ádám
20. Szakács Ilona
21. Számadó István
22. Szekeres Nándor
23. Szentpéteri László
24. ifj. Szentpéteri László
25. Szentpéteri Lászlóné
26. Takács György
27. Teller Péter
28. Tokodi Zoltán
29. Vida György
30. Vörös Katak
31. Weinhardt Csaba |
A kiértékelést végezte: Pinkert László
Az eredményeket közölték: Pinkert Katalin és Pinkert András
A nemzetközi zsüri:
Dr. Reé András
Somogyi Ferenc
Gahér Lajos
Meczner András
Mindekinek köszönettel munkájáért a jövő évben is
szeretettel várok mindenkit.
A rendező elhatározása, hogy a
jövő évtől a Novohrad kupát egy napon rendezik, szombaton a versenynap, vasárnap
tartalék nap illetve hazautazás. Ezek szerint a változás:
|
Puszta Cup |
Novohrad Cup |
|
Érkezés és regiszt
rálás |
F1A verseny
nap |
F1B, C verseny
nap |
Elutazás |
Érkezés és regiszt
rálás |
verseny
nap |
Elutazás |
2002 |
May 31 |
June 1 |
2 |
3 |
7 |
8 |
9 |
2003 |
May 30 |
31 |
June 1 |
2 |
9 |
10 |
11 |
2004 |
May 28 |
29 |
30 |
31 |
June 7 |
8 |
9 |
2005 |
May 30 |
31 |
June 1 |
2 |
6 |
7 |
8 |
2006 |
June 2 |
3 |
4 |
5 |
9 |
10 |
11 |
2007 |
June 1 |
2 |
3 |
4 |
8 |
9 |
10 |
2008 |
May 30 |
31 |
June 1 |
2 |
6 |
7 |
8 |
2009 |
May 29 |
30 |
31 |
June 1 |
5 |
6 |
7 |
2010 |
May 28 |
29 |
30 |
31 |
June 4 |
5 |
6 |
|