Cavalloni Híradó 2000/4

Cavalloni Híradó 2000. október

Következő lap Hortobágy Kupa eredmények

TartalomjegyzékTartalomjegyzék

EredményekKövetkező cikk


F1A
F1B
F1C

1x1.gif (42 bytes)

A
"dömsödi gazdák kontra MMSZ"
ügy részletei

A Kiskunsági Nemzeti Park engedélye

Meczner András:

Vörös Jenő Emlékverseny 2000
VILÁG-KUPA

Kunszentmiklós, 2000. július 15-16.

12. alkalommal rendezték meg az idei Vörös Jenő emlékversenyt de most új helyszínen, Kunszentmiklós - Kunbábony közötti terepen.

Egy kis előzmény: A MMSZ-t értesítette a "Dömsödi" terep gazdája - bérlője, hogy ott a jövőben nem rendezhetünk modell versenyeket. Már tavaly is voltak nehézségek, de azt még valahogy megúsztuk! (Fizettünk az egyezség szerint a "polgármesteri" alapítvány javára). Szerencsénkre 1999-ben Kunszentmiklós polgármestere Mózes Ernő úr megértette problémáinkat és megígérte, hogy segít. A hozzá irt MMSZ kérelmet, támogatásával továbbította a Kiskunsági Nemzeti Park igazgatóságának, majd egy meghatározott terepet engedélyeztek a modellversenyek megrendezésére.

Sajnos úgy tűnt, hogy a területen nehéz futni (zsombékos). Többen kijelentették "ide nem jönnek versenyezni". A fentiek miatt és a kényszerből eredően 2000. július 11-én Dr. Reé András, Meczner András és Ifj. Vörös Jenő felkeresték Apaj polgármesternőjét, aki szintén felajánlott egy területet, de az kicsinek tűnt. Ezután a tavaly engedélyezett terepet jártuk be és így találtuk meg a megfelelő kb. 10 x 8 km-es pusztát. Természetesen igyekeztünk a hivatalos engedélyezést is megkapni. Köszönet Juhász Ferencnek és Egenhoffer Ottónak a sok segítségért.

A fentiek miatt a rendezőknek külön gond volt, hogy az új terepet minden résztvevő megtalálja. A regisztrálás a régi helyen volt az erdő sarkán, majd ott kaptak a jelentkezők térképet, illetve az új helyszínt jól látható FAI táblákkal jelölték meg. Bíztunk a modellezők találékonyságában, nem is tévedtünk, mindenki megtalálta a KUNSZENTMIKLÓS - i verseny helyszint.

Július 15-én szombaton 10 órakor kezdődött az F1A vitorlázó verseny. 55 perc startidő, 5 perc szünet és egy starthellyel mentek tovább startonként a versenyzők. Az első 6 startban 180 " volt a maximális repült idő, a hetedikben 210".

Reggel a szél 3-4 m/mp, ami a nap folyamán 5-7 m/mp-re erősödött. 47 versenyző indult ebben a kategóriában. A viszonylag jó időnek köszönhetően igen sokan repültek 180 mp-et.

A tervezett ebédszünet a büfé gondok miatt az ötödik és a hatodik start között volt. Sokan örültek ennek, mert ha a szél miatt megszakadna a verseny az 5 start már értékelhető. Ebéd után nem romlott az idő, talán még jobb lett, így a 7-ig start után 11 versenyző kerülhetett a döntőbe. A sorsolás után a Fly-off 18.45-kor kezdődött a 300"-ért és ezt az osztrák Rudolf Holzleiter és a finn Kulmakkó Kimmó érte el. A következő fly-off 19.45-kor kezdődött 420"-ért. Mind a két versenyző ezt is teljesítette, mire visszahozták modelljeiket kezdett sötétedni. Bejelentettem, hogy ez az utolsó döntő start a mai napon!
Kb. 20.30-kor indultak a versenyzők az 540"-es (9 perces) Fly-off-ban. Az osztrák Holzleiter Rudolf startol jobban és modellje 226"-et repült és győzött, míg a finn Kulmakko Kimmo startja nem volt az igazi 105"-es repüléssel lett a második, harmadik Aringer Gerhard Ausztria.

Július 16-án vasárnap a szél erősebben fújt és lehűlt az idő is. Az F1B gumimotoros és F1C mechanikus modellek versenynapja következett.

Az előzetes nevezés szerint 14 fő gumis és 6 fő mechanikus versenyzőnek kellett volna megjelennie. Gondolom az éjjeli eső és a szél riasztotta el őket. Tehát megjelent és startolt 9 fő gumis versenyző, illetve 4 fő motoros modellező.

A startokat az előző napi rend szerint bonyolítottuk le. Természetesen most is külön starthelyről indultak az F1C-s modellek. Az első 3 start után jöttek az ötletek, hogy a 4. startban már fly-off-ot kellene repülni az addig maximumos gumisoknak. Érdekes, 3 percet nem akarnak repíteni, de őt percet lehetne.... Főbírói döntés: ez világkupa és nem uli-buli verseny! Minden ment ezután tovább a FAI szabályok szerint gond nélkül! A szél 5-6 m/mp-es volt ,de előfordult 8 m/mp-es befújás is. 55 perces a startidőben nem kötelező a legnagyobb szélben startolni...

Az F1B-ben végezetül első lett a szlovák IVAN TREGER 1290"-es maximummal, a második lett a jugoszláviai KOLIC IVÁN 1275 "-el és a harmadik az osztrák SALZER KLAUS 1258 "-el.

A motoros F1C Kategória versenye párhuzamosan ment a gumissal együtt.

Napkori György sokat kínlódott motorjával és a verseny végére derült ki az ok. A tartály a ludas!
Maczkó Oszkár igen megdolgozott a nap folyamán, nehezen találta meg a modelljeit, így mind a 3 jól repülő modelljét láthattuk. 1296"- el második lett.
Zsengellér Gábor 1311"-el győzött, míg az osztrák Aringer Gerhard a 3-dik lett 1028 mp-el (csak 6 startot csinált).

A 6 - ik startban távcsővel láttuk, hogy egy modellt elvisznek a repítőhelytől kifelé. Nem sokkal később kiderült, hogy ez a modell az osztrák Aringer Gerhardé. Sok izgalom, mire a versenyző előkerült a vízszintes vezérsík nélküli modelljével. Elmesélte, hogy egy tanyáról került elő a modell és csak határozott fellépése és a modellje által kibocsátott rádiójel hatására adták vissza modelljét. Én azt tanácsoltam, hogy a tulajdonossal együtt a rendezőség menjen a helyszínre, amit természetesen a díjkiosztás után mg is tettünk.

Kb. este 1/2 8-kor megtaláltuk a tanyát. Ló, kutyák szabadon! Félelmetes helyzet! Egy kb 10 éves kislányt kérdeztem ki, majd jött az édesanyja természetesen próbált tagadni, Aringer úr állította, hogy a "hölgy" hozta ki a modellt a házból .Egy egyszerű kérdés oldott meg mindent. Hol van a csillapító? Azért jöttünk! A kislány mondta, hogy Ő tudja. Kértem szálljon biciklire és hozza ide. Megtalálta, visszahozta és visszaadta.

Összegezve: Kértük a gyerek mamáját, hogy Ő adja vissza a csillapítót Aringer úrnak és kérjen bocsánatot a "gyerekes csinytevésért". Ezt ő meg is tette, Zsengellér Gábor tolmácsolásával. Így ez is megoldódott, nem lett rendőrségi ügy, illetve nem kellett panaszra menni a polgármesteri hivatalba. Kértük őket a jövő érdekében, hogy ez ne ismétlődjön, mert az ország megítélése ilyen dolgokon is múlik!

Végezetül egy gondolat: A jövőben talán jobb lenne mindhárom kategóriát egy napon lebonyolítani.

Köszönet a verseny megrendezéséért a Vörös családnak, külön köszönet a bíróknak, segítőknek.

Köszönet a Kiskúnsági Nemzeti Park Igazgatóságának a terület biztosításáét és használatáért.

Előző lapTartalomejgyzékCavalloni Honlap

1165 Budapest Veres Péter u. 157.   Tel/fax: +36 1 211-4071
1625 Budapest, Pf. 16   info@cavalloni.hu

Következő lap