Különleges érdekességként közöljük a következő történetet
abban a reményben, hogy az erről szóló beszámoló a német “Thermiksense” című
kiadványban hiteles adatokat tartalmaz.
A salzburgi osztrák Edmund HUBER ismert, rendszeres résztvevője a
Közép-európai szénsavmotoros versenyeknek. Az elmúlt év szeptemberében
gépkocsijával már korán elindult a 18-án rendezendő Csepel-kupa versenyünkre
Kunszentmiklósra.
Szept. 16-án útba ejtette Tapolcát, ahol kiváló modellező időben
berepítést végzett.
Kele VIII/c típusú modellje GMW-73 motorral erős termiket fogott ki
és az 1 percre beállított mechanikus időzítő szerkezete csődöt mondott. Végül a
modell erősen emelkedve, nagy magasságban egy hatalmas kumulusz felhő alatt tűnt el.
Mivel csak gyenge szél volt, Huber azt remélte, hogy a modell nem
repülhetett messzire, de a keresés eredménytelen maradt. Kényszerűen beletörődve a
gép elvesztésébe továbbautózott Kunszentmiklósra és a Csepel-kupán két kissé
gyengébben sikerült starttal 552 mp-t ért el.
Négy hónapra rá, 2000 január 13-án (ez egyébként véletlenül
Huber születésnapja volt) a posta egy nagyméretű csomagot kézbesített salzburgi
lakására. Hatalmas meglepetésére benne volt a kissé sérült modell, de teljes
épségben az értékes GMW-73-as motor. A kísérő levélből a következő derült ki:
A modellt egy osztrák bérvadász (szaknyelven: bérkilövő) találta
meg abban az erdőben, amelyet az ugyancsak osztrák fővállalkozó GROß
SMIDT úr vadászati céllal tartósan bérelt PÁPOC falu közelében. (Ez Répcelak
látótávolságában fekszik.)
Ezen érdekes esetből az is kiderül hogy osztrák “sógoraink”
zsebszerződések keretében hazánkban nemcsak mezőgazdasági területeket de
vadászatra alkalmas területeket is potom áron bérelhetnek. A modell által
erdős-dombos vidék felett berepült távolság légvonalban kb. 66 km. volt.
Bár az FAI a modellrekordok listájában CO2 modellel
elért távolsági eredményt nem tartanak nyílván, ez a repülés eddig a világon
elért leghosszabb szénsavmotoros távrepülés.