cavalloni26171.gif (6001 bytes)

hirado.gif (1847 bytes)

F1K


1x1.gif (42 bytes)

 

Dr. Benedek György:

Távolsági repülés CO2 modellel.

Különleges érdekességként közöljük a következő történetet abban a reményben, hogy az erről szóló beszámoló a német “Thermiksense” című kiadványban hiteles adatokat tartalmaz.

A salzburgi osztrák Edmund HUBER ismert, rendszeres résztvevője a Közép-európai szénsavmotoros versenyeknek. Az elmúlt év szeptemberében gépkocsijával már korán elindult a 18-án rendezendő Csepel-kupa versenyünkre Kunszentmiklósra.

Szept. 16-án útba ejtette Tapolcát, ahol kiváló modellező időben berepítést végzett.

Kele VIII/c típusú modellje GMW-73 motorral erős termiket fogott ki és az 1 percre beállított mechanikus időzítő szerkezete csődöt mondott. Végül a modell erősen emelkedve, nagy magasságban egy hatalmas kumulusz felhő alatt tűnt el.

Mivel csak gyenge szél volt, Huber azt remélte, hogy a modell nem repülhetett messzire, de a keresés eredménytelen maradt. Kényszerűen beletörődve a gép elvesztésébe továbbautózott Kunszentmiklósra és a Csepel-kupán két kissé gyengébben sikerült starttal 552 mp-t ért el.

Négy hónapra rá, 2000 január 13-án (ez egyébként véletlenül Huber születésnapja volt) a posta egy nagyméretű csomagot kézbesített salzburgi lakására. Hatalmas meglepetésére benne volt a kissé sérült modell, de teljes épségben az értékes GMW-73-as motor. A kísérő levélből a következő derült ki:

A modellt egy osztrák bérvadász (szaknyelven: bérkilövő) találta meg abban az erdőben, amelyet az ugyancsak osztrák fővállalkozó GROß SMIDT úr vadászati céllal tartósan bérelt PÁPOC falu közelében. (Ez Répcelak látótávolságában fekszik.)

Ezen érdekes esetből az is kiderül hogy osztrák “sógoraink” zsebszerződések keretében hazánkban nemcsak mezőgazdasági területeket de vadászatra alkalmas területeket is potom áron bérelhetnek. A modell által erdős-dombos vidék felett berepült távolság légvonalban kb. 66 km. volt.

Bár az FAI a modellrekordok listájában CO2 modellel elért távolsági eredményt nem tartanak nyílván, ez a repülés eddig a világon elért leghosszabb szénsavmotoros távrepülés.

1165 Budapest, Veres Péter u. 157.    info@cavalloni.hu   1625 Budapest, Pf. 16
Tel/fax: +36 1 211-4071