cavalloni26171.gif (6001 bytes)

hirado.gif (1847 bytes)

zaszlok.jpg (5624 bytes)

1x1.gif (42 bytes)

 

Pinkert György:

Mágnesirányítású vitorlázó modellek (F1E)
nyílt hazai versenye, Csákberény, 2000. április 1.

A versenyek állandó rendezője - Harmath Andor - január óta az MMSZ főtitkári teendőit is ellátja, ezen kívül a Szövetség átköltöztetése az új irodába is rá maradt, ennek következtében egész szombaton csomagolták az iratokat, vasárnap takarították a rendbe szedett lakás szobáit, - így átadta a verseny lebonyolítását - rendezését , és a már elkészített startlapokat.

A létszám nem nagy, és a résztvevők sem okoznak gondot, - hiszen még mindig csak két ”társaság” - a Rákoshegyi Modellező Klub és a Cavalloni SE - foglalkozik ezzel a kategóriával.

A Rákoshegyiek Litomiczky Sándor vezetésével és a gyerekek szülői kísérettel érkeztek összesen nyolc személygépkocsival, (köszönet a szülőknek ezért a nagy lelkesedésért és támogatásért) - a Cavalloni SE a szokásos mikrobusszal.

A hagyományos, - magasabb - domb tövében találkoztunk, de mint az utóbbi években már sokszor, most is “hátulról” fujt a szél, ezért a sokkal alacsonyabb, de inkább szélirányba eső lejtőre mentünk át. Itt a legfeljebb kb. 10-15 méteres szintkülönbség csak két perces startokat tesz lehetővé, de annak is szerencséje van, akinek ez sikerül.

Az időjárás kedvezett, 0-4 m/s között váltakozott a DK-i szél - illetve szellő, időnként még némi termik is lehetett, mert néha egy-egy modell egész szépen “lejtőzött” - az alig lejtőn. Kezdők részére, berepítésre a terület ideális - kivéve azt a már kiszáradt 8-10 akácfát, (igazán kivághatná ezeket már valaki) amelyekre több modell eltévedt, (egyszer az enyém is, és több modell leszedés közben el is törött.)

A sportbírói feladatra is a Rákoshegyi szülők és kísérők közül vállalkoztak hárman, feladataikat kifogástalanul el is látták. Az eredmények az igyekezetet bizonyítják, a megjelentek közül soknak jót tett a kis lejtőn gyakorlás, a könnyen, gyorsan visszahozható modell. (kivéve a fáramászásokat.) Komolyabb sérülés is csak egy volt, a többiek könnyen javítható, vagy még a helyszínen megjavítható sérüléseket szereztek.

A verseny eredményei:

Helye
zés

Szül. év / MMSZ szám

Név / Klub

Max: 120”

Max: 120”

Max: 120”

Max: 120”

Max: 120”

Össz.

sec / %

1

1965 Sarusi Kiss Balázs 074” 120” 024” 120” 119” 457”
 

069

Cavalloni

61%

100%

20%

100%

99%

380%

2

1976 Teller Péter 098” 088” 080” 120” 062” 448”
 

059

Cavalloni

81%

73%

66%

100%

51%

371%

3

1981 Varga András 120” 120” 120” 038” 038” 422”
 

724

RHMK

100%

100%

100%

31%

31%

362%

4

1985 Hangodi Tamás 047” 089” 103” 110” 056” 405”
 

1317

RHMK

39%

74%

85%

91%

46%

335%

5

1981 Alberti Mihály 120” 120” 051” 058” 049” 398”
 

1318

RHMK

100%

100%

42%

48%

40%

330%

6

1940 Litomiczky Sándor 061” 055” 060” 119” 095” 390”
 

722

RHMK

50%

45%

50%

99%

79%

323%

7

  Benő Dávid 120” 039” 061” 048” 029” 279”
 

1762

RHMK

100%

32%

50%

40%

24%

246%

8

1935 Pinkert György 028” 049” 072” 064” 081” 294”
 

068

Cavalloni

39%

40%

60%

53%

67%

243%

9

1978 Hegedűs Zoltán 040” 120” 043” 040” 047” 290”
 

059

Cavalloni

33%

100%

35%

33%

39%

240%

10

1969 Péntek Tibor 040” 062” 035 057” 040” 234”
 

1147

RHMK

33%

51%

29%

47%

33%

193%

11

1984 Bak Péter 042” 047” 031” 044” 030” 194”
 

1496

RHMK

35%

39%

25%

36%

25%

160%

12

1984 Simon Attila 022” 049” 043” 045” 035” 163”
 

1495

RHMK

18%

040%

35%

37%

29%

159%

13

1983 Kuli Milán 025” 030” 041” 044” 042” 182”
 

418

RHMK

20%

25%

34%

36%

35%

150%

14

1985 Tóth György 027” 038” 013” 024” 052” 154”
 

2033

RHMK

22%

31%

10%

20%

43%

126%

15

1930 Márkus Géza 031” - - - - 031”
 

418

Cavalloni

25%

-

-

-

-

25%

A verseny - első repítés - közösen, “versenyszerű” körülmények között. A modellek kiszedése a dobozokból, leporolás, - szükség esetén foltozás(ok) Két hét múlva megyünk Liptószentmiklósra, a Szlovák nemzeti bajnokságra kaptunk meghívást.

Mi megyünk, sajnos a Rákoshegyi csapat ezt nem vállalja, Ők csak a szeptemberi versenyekre jönnek el, de ott mind a kettőn indulnak - mai szándékaik szerint.

Ez a liptószentmiklósi verseny lesz az első és egyetlen “komoly” verseny a június végén Kolozsváron rendezendő Európa-bajnokság előtt.

Közben még rendezünk ugyanitt -május végén - egy versenyt “Budapest-bajnokság” címen, remélhető csak hogy arra a nyugati szélirány lesz használható, akkor végre a magasabb dombot használhatjuk.

1165 Budapest, Veres Péter u. 157.    info@cavalloni.hu   1625 Budapest, Pf. 16
Tel/fax: +36 1 211-4071