Cavalloni Ferenc Modellező Sportegyesület

Cavalloni Híradó 2002. április

Előző cikk TartalomjegyzékTartalomjegyzék

Következő cikk

Hársfalvi István

3. TROFEO AGO Nemzetközi F1K verseny
Torino - Crivette, 2002 március 10.

Harmadik alkalommal vágtunk neki az ezer km-es útnak, kellemes tavaszias időben, bízva abban hogy másnap, vasárnap is jó idő vár bennünket Torinóban

Este, a szokásos közös vacsoránál tudtuk meg, 24-en neveztek négy országból, valamint azt is hogy kihasználva a rendkívül jó időt, az olaszok, osztrákok szombaton egész nap tréningeztek. Sajnos mi ebben az évben még nem repítettünk, nem volt erre alkalmas idő.

Vasárnap reggel párás, ködös időre ébredtünk. 10 órára felszállt a köd, sütött a nap, viszont mindössze 11 C fok volt a hőmérséklet és 1,5 - 2 m/s szél lengedezett, amikor elkezdődtek a startok. Az lát-szott, hogy az osztrákok és olaszok kihasználták a téli időszakot, szinte mindenki új modellt épített és Rainer Gaggl megjelent egy új motorral, amit kis szériában gyárt is.

Az olasz és osztrák versenyzők nagy része már ezzel a motorral versenyzett. A motor fantasztikus, 3 mm. a lökete, 6 mm. a furata. Hajtókar nincs, a hosszú dugattyú közvetlen fekszik fel a forgattyú-csapon. Így nem csoda hogy a jó motor, a jó modellek és az egész napos tréning meghozta gyümölcsét, sorra repülték a max. időket. Ebből azért mi sem maradtunk ki.

Dél körül változott a helyzet. Leállt a szél, a hőmérő 22 C fokig emel-kedett, így nem csoda hogy a verseny végére 12 fő ért el max. időt és készülődött a fél háromkor kezdődő döntő startra.

A döntő kezdetére a szél befújt és a hőmérő gyorsan alacsonyabb hőmérsékletet mutatott. Ráadásul a 2-3 m-es szél változó irányú lett. Az egyre hűvösödő időben többen motor-beállítási gondokkal küz-döttek.( az olaszok, F. Heinz, W. Hach, de Pete Balázs modellje pl. a megfordult szélben a repülőteret szegélyező fákon kötött ki 60 mp. múlva.

Így a 4 perces előjáratásra már csak öten maradtunk. A hőmérséklet tovább csökkent, 14-15 C fok lett, így a jó motorok ellenére egyedül Rainer Gaggl repített 2 percet és győzött.

Én egy új köteg gyújtózsinórt vettem elő, ami úgy látszik gyorsabban égett és a modell 10 m. magasan repülve 111"- nél időzített és 119"- nél ért földet. Bosszantó hiba.

Újdonságok. Rainer Gaggl motorjáról már írtam. A sok új modell jellemzője hogy nőtt a fesztáv 120 - 126 cm.- re.

Rainer Gaggl és Stadler Ulrich egy rohacell fantázianevű műanyag-ból készített tömör szárnyat carbon főtartóval, carbon belépővel. Könnyű és szilárd. A légcsavarok átmérője is nőtt 240-250 mm-re, kétágúak esetén, úgy szintén az emelkedés is 240-250 mm. lett. (Rainer Gaggl, Stadler Ulrich, De Ambrosi Gianpiero) szóval sok érdekesség, újdonság amit láttunk és hasznos volt hogy részt vet-tünk ezen az évnyitó versenyen, mert az év hátralévő versenyein ezekből az újdonságokból még mi is hasznosíthatunk.

Az eredmények ismertetése előtt egy kis statisztika az 1-10 helyezett modelljeiről:

Hely
Név
Modell
Motor
1. 
Rainer Gaggl
egyéni
új raini
2. 
Hársfalvi István
KELE X/C
H-080/2001
3. 
Fenz Hilda
Wagabund
új raini
4. 
Renate Hach
KELE X mód.
GMW-73
5. 
Ulrich Stadler
egyéni
új raini
6. 
Walter Hach
KELE X mód.
GMW-73
7. 
Heinz Fenz
Wagabund
új raini
8. 
Pete Balázs
KELE VIII/C
H-073/2000
9. 
De Ambrosi Gianpiero
egyéni
új raini
10. 
Sandro Schirru
KELE X
új raini

ch20022_31.gif (66541 bytes)

Előző cikkTartalomjegyzékCavalloni Honlap

1165 Budapest Veres Péter u. 157.   Tel/fax: +36 1 211-4071
1625 Budapest, Pf. 16   info@cavalloni.hu

Következő cikk