Cavalloni Ferenc Modellező Sportegyesület

Cavalloni Híradó 2001. július

Előző cikk TartalomjegyzékTartalomjegyzék

Következő cikk

Kukorelli Károly:

Hajómodellek világbajnoksága

Stara Zagora, Bulgária, augusztus 19 - 26.

A Stara Zagora, bulgáriai XII. M osztályú hajómodellek világbajnokságán 2001. aug.19-26.-n a magyar csapatból minden induló pontot érő helyen végzett. Így ezzel az utóbbi idők egyik legsikeresebb csapata jött haza erről a VB.-ről. Csak seniorban indultunk, a juniorok nálunk változatlanul nincsenek VB-s szinten. Az sem nagy vigasz, hogy ez más nemzeteknél is hasonlóan alakult.

Az indulók és erdményeik:

Kukorelli Károly F1E-1 kg sebességi I. hely 13,5 mp. (VB csúcs 13,0 mp.)
Török Zoltán FSR-E-ECO Standard II. hely
Polyák Zoltán FSR-E-ECO Standard IV. hely
ifj. Nagy Sándor FSR-E-ECO Expert V. hely
MONO 2 III. hely

Sajnos a németek, osztrákok, svédek távolléte miatt - az ADAC, a német autóklub nem javasolta azoknak a területeknek a megközelítését, ahol a macedóniai harcok voltak - ennek a VB-nek a színvonala egy-két kategóriától eltekintve nem volt igazán magas. Így az objektivitáshoz tartozik, hogy a mi eredményeink, ha számszerűleg nézzük, s tudjuk, hogy mit tudnak a távolmaradóak - csak hízelgőek, de valójában nem jók.

Így ezért technikai téren sem láttunk túl sok előremutatót, mert ezt is a főként távolmaradók képviselték.

Ennek ellenére talán nem is olyan nagy meglepetés volt Török Zoltán, a szajoli modellező klub versenyzőjének ezüstérme. Mert csak ő volt az ECO-sok közül képes arra, hogy a VB.-n megismételje az itthon elért eredményeit. A Standardban ez a 39 körös eredmény elég volt. A legtöbb kör (49) elérésére 2001-ben Standardban egy Arne Hold nevű német képes.

Polyák Zoli mélyen itthoni formája alatt szerepelt. Ha csak átlagos itthoni eredményeit hozza ezen a VB-n, akkor az aranyat jelentett volna. Kár, hogy a tipikus első VB-s idegeskedést nem tudta legyőzni, s ezért az ellenfeleit sem. Expertben ifj. Nagy Sándor hasonló okok miatt szalasztott el egy nemesebb érmet.

Nem hinném, hogy még egyszer lesz lehetőségük ilyen könnyen éremhez jutniuk, mint ami itt kínálkozott.

Az F1E-1 kg.-os kategóriában nem volt túl nagy harc. A régi mumusok, a kínaiak, akikre mindig felnéztünk a jó eredményeik miatt, mintha megbénultak volna. Jellemző, hogy 10 méter úszás után, sima vízen 2 modelljük is "elesett". A második helyezett Pan Lei-től eltekintve - akinek szintén 1530-as Lehner motorja volt - technikailag nagyon le voltak maradva. Minden téren...Pszichikailag láthatóan nagy nyomás alatt voltak.

Egy negatív momentum: ifj. Nagy Sándor és édesapja, mint startsegéd, a 3. ECO futam közbeni ütközésük után a starthelyvezetővel (Skaba - CZ) hangos vitába keveredett, s a technikát a földhöz csapkodva sprortszerűtlen és méltatlan magatartást tanúsítottak.

Már az 1997-es szlovén VB után is jeleztem, hogy nem mennyiségi, hanem minőségi alapon kellene lehetőséget adni nemzetközi szereplésre. Itt valami szabályozásra szükség lenne...

http://www.naviga.org/ ez a NAVIGA cím, itt a Weltmeisterschaft 2001, "M" Sektion, STARA ZAGORA, BULGARIA alatt mindent megtalálsz.


Kukorelli Károly:

I. Pilis-Kupa

Budakalász, 2001 szeptember 15.

A 2001 év szeptember 15.-i PILIS Kupát-első alkalommal rendezték meg a Budakalász melletti OMSZK-i tavon. A szervező munka Miklósi Istvánt dícséri, aki nem kevés energiát és pénzt áldozott arra, hogy egy színvonalas versenynek örülhessenek a résztvevők.

A megnyitót megtisztelte jelenlétével Dr. Kulin Sándor polgármester úr is. Reményét fejezte ki, hogy Budakalász és a környék lakossága sok örömet és tanulást fog találni ebben a szép szabadidő sportban, föképpen, ha ez az esemény ezen a környéken rendszeressé válik. A főbíró ezúttal is Münnich Gyula nemzetközi minősítésű bíró volt, aki a startra hívásnál most nagyobb tolarenciával kezelte a főként technikai okok miatt késlekedőket.

Ez a verseny hozta ebben az évben a legmagasabb színvonalat, ami a teljesítményeket illeti. Jellemző, hogy a győri modellező klubból Pálla Csaba az itt elért 92 körös teljesítményével az augusztusban megrendezett Motoros Hajómodell VB-n biztos első lehetett volna, ahol csak 85 kör körül teljesített a győztes. Eredménye így is új országos rekord.

A Mini-ECO-t a kis Dánielfy Csabi nyerte meg juniorként 72 körrel, legyőzve 11 felnőtt versenyzőt. Ez is új országos csúcs volt! Dicséret illeti a papát is, aki ilyen jól felkészített modellt adott a fia kezébe.

Sajnos az ECO-EXPERT kategóriában csak négyen álltak rajthoz. Várhatóan a következő évben az népesebb csoport lesz, ahogy ígéretek hallatszottak erre. Ebben a kategóriában a NAVIGA 2002-től, megegyezően a STANDARD-hoz 8 percre emelte fel a futamidőt.

A MONO-sok derekasan küzdöttek egymással, de a létszám itt még nem érte el az ECO-ét. A nemzetközi szintet figyelembe véve itt még akad mit javítani. Az egyik feltételét ennek, hogy minél több versenykörülmények közötti gyakorlást lehessen végezni, a PILIS-Kupa jó lehetőséget adott.

A baráti hangulatban zajló versenyt csak a délutánra meginduló eső zavarta meg. Ezért a finálét és a nagy izgalmakat hozó CSAPAT-ECO-t a versenyzők lemondták. Így csak 18 szép kupát lehetett a csoportonkéni helyezetteknek átadni.

Ezúttal nemcsak a legfiatalabb versenyző kapott egy emlékkupát, hanem a korelnök Anda Laci bácsi is, aki jövőre készül a hetedik X-t átlépni.

Reméljük, hogy 2002-ben ugyanitt tudunk találkozni.

Előző cikkTartalomjegyzékCavalloni Honlap

1165 Budapest Veres Péter u. 157.   Tel/fax: +36 1 211-4071
1625 Budapest, Pf. 16   info@cavalloni.hu

Következő cikk